مشکلات روزمره چگونه بر ما تاثیر می‌گذارند؟

مدت‌های طولانی این موضوع که مسائل روزمره زندگی می‌تواند اثرات زیانبخشی بر روی سلامت جسمی و روانی انسان داشته باشد، مورد تردید بود. اما مطالعات اخیر نشان داده است که این امر حقیقت دارد.در واقع بین تعداد مسائل روزمره‌ای که افراد تجربه می‌کنند و علائم مشکلات سلامتی و تنش‌های روانی و فیزیولوژیکی همبستگی وجود دارد.
حتی شواهد وجود دارد که استرس می‌تواند و سیستم ایمنی تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش دهد.
مطالعات نشان داده است که فشارهای ناشی از مشکلات روزمره در افرادی که عزت نفس بالایی دارند و از نظام حمایتی خوبی برخوردارند کمتر هست.
ارزیابی رویدادهای استرس زارویدادهای بالقوه استرس‌زا زمانی که در زندگی شما تاثیر می‌گذارد که آنها را تهدید کننده مهم و غیر قابل کنترل ارزیابی کنید ارزیابی‌های زیر موجب می‌شود که شما رویدادهای زندگی را به عنوان تهدید کننده در نظر بگیرید:
۱- این موقعیت در من احساس اضطراب می‌کند.
۲_ عاقبت این وضعیت منفی است.
۳_ این موقعیت تهدید کننده است‘.
ارزیابی‌های زیر موجود می‌شود که یک رویداد را مهم تلقی کنید
۱- این موقعیت برای من نتایج مهمی دارد.
۲_ این موقعیت برای من پیامدهای دراز مدت دارد.
شما زمانی می‌توانید با رویدادهای استرس‌های زندگی‌تان بهتر مقابله کنید که آنها را به صورت رویدادهای تحت کنترل خود ارزیابی کنید. من می‌توانم از عهده این موقعیت برآیم. من می‌توانم برای مشکل غالب شوم. من مهارت‌های لازم برای موفق شدن را دارم.

مقابله با مشکلات روزمره

دو روش مقابله با مشکلات روزمره که با خلق مثبت همراه است عبارتند از توجه برگردانی و آرمیدگی توجه برگردانی یعنی منحرف کردن توجه از مسائل از طریق اندیشیدن به چیزهای دیگر یا پرداختن به کارهای دیگر.این حالت به معنای اجتناب از مسایلی که به توجه نیاز دارند، نیست. بلکه توجه برگردانی روشی است برای پرهیز از افکار منفی در مورد چیزهایی که نمی توانیم تغییرات دهیم، آرمیدگی هم یک مهارت مقابله مفید برای بسیاری از موقعیت‌ها هست که منجر به آرامش می شود.منبع: مهارت های زندگیمترجم‌: شهرام محمد خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *